8 napos szicíliai motoros túra

8NAP
1900KM
20ÁLLOMÁS
6MOTOR
odaútODAÚT
étkezésÉTKEZÉS

Időpontok

2022. április 12. - 2022. április 19.

2022. május 31. - 2022. június 7.

2022. augusztus 9. - 2022. augusztus 16.

Túravezető:

Óvári Bálint

Túravezető:

Korom Gábor

Még 6 szabad hely elérhető.

Túra leírás

Üdvözöllek ezen a fantasztikus szigeten, ahol a páratlan művészetet, építészetet, konyhai és helyi szokásokat több mint 12 000 év alatt alakították ki a Gótok, Görögök, Föníciaiak, Rómaiak, Normannok, Spanyolok, Arabok jelenlétének köszönhetően.
Szicília megismerése nélkül nincs teljes képed a világról. Számtalan kultúra formálta a szigetet az idők során, és ez nagyon változatossá teszi. Kultúrálisan, építészetileg és gasztronómiailag is felejthetetlen élményt nyújt. A motoros útvonalak pedig? Élvezhetetlen, ha a tengerparti zsúfolt utakat választod, de nekünk eszünk ágában sincs arra menni
Felfedezheted az ókori Taormina , Syracuse és Palermo városától kezdve a varázslatos kis falvakig, a minden sarkon megtalálható terasz-kávézókon át az ízletes konyhával és egyedi hagyományokkal gazdag szigetet.
És ez még csak a hab volt a tortán, a legnagyobb élményeket a motorok nyergében éljük át. Az Etna oldalában tekergő hegyi utak, a káprázatos látvány, a sziget belsején át vezető gyér forgalommal, de igazi kanyarvadász szakaszokkal bővelkedő útvonalak könnyet csalnak a szemedbe. Előfordul, hogy meg kell állnunk egy pihenőre csak azért, mert nem vagyunk képesek több élményt és szépséget befogadni. Nekem ez az élmény hozta az elhatározást, hogy másokat is elviszek ide motorozni.

LÉTSZÁM:

Minimum 3, maximum 6 motor

FŐBB LÁTVÁNYOSSÁGOK:

A nevezetességeknél túravezetőnk, vagy helyi idegenvezetők adnak teljes betekintést a látottakhoz.

ORSZÁGOK:

Olaszország

ÚTVONAL

Teljes táv: kb. 1900 km

Napi táv: 150-300 km

INDULÁS / ÉRKEZÉS:

Catania, Olaszország

SZÁLLÁS

Kényelmes, hangulatos szállások, többnyire autentikus kisvárosokban.

Szicíliában az emberek is különlegesek. Olaszabbak az olaszoknál. Közvetlenek, barátságosak, segítőkészek és nem ismernek lehetetlent. Ha nem értitek egymást, akkor is addig magyaráznak, mutogatnak, gesztikulálnak, amíg meg nem érted. Nem mondják egyre hangosabban, mint mi Magyarok, hiszen ők már eleve a maximumon kezdik. Egyszer az eső elől behúzódva egy kis benzinkút dohányzójába, egy helyi bácsi aki még olaszul sem beszélt, csak szicíliaiul (sok idős nem beszéli az olaszt a mai napig), elmesélte az életét, a motoros és háborús élményeit és mi megértettük, tényleg beszélgetni tudtunk. A nagyvárosok nagyvárosi hatása persze megvan, de mi a látványosságok megnézésétől eltekintve próbáljuk kerülni a zsúfolt helyeket.

A közlekedés a nagyvárosokban őrült és kaotikus, annak van elsőbbsége, aki szerez, ha udvariaskodsz, ledudálnak, kikerülnek, és nagyon csodálkoznak rajtad. Ezzel együtt a kereszteződések nem állnak be, mindenki megy mindenfelé egyszerre és megoldják. A dudálás nem anyázást jelent, mint nálunk, hanem a kommunikáció része, fontos, hogy ne vedd zokon és ne mutogass be nekik cserébe, mert abból azért lehet baj. Ráadásul te is folyton dudálni fogsz, mert erre rászokik az ember. A part menti nagy forgalmú utakon még motorral sem lehet jól haladni, ezért csak indokolt esetben választjuk ezt a megoldást.

Miért Repülővel? Miért nem motorozunk oda?
Egyszerű a válasz, nagyon messze van. Vágyunk távoli tájakon motorozni, de mindig dilemmát okoz az odaút. Küldjük le mielőbb autópályán? Egy szett gumi, 4 kidobott motorozós nap a túrából, ami élvezhetetlen és nagyon fárasztó. Vagy állítsunk össze egy élményekben és motorozásban gazdag útvonalat? Ez mindennél jobb lenne, de hányan tudnak 2-3 hetet pluszba rászánni, hogy méltó útvonalon menjünk és jöjjünk? És ha így csináljuk elégedettek leszünk-e azzal, hogy két napot töltöttünk a Dolomitokban? Biztos, hogy nem. Az is egy teljes túrát érdemel, mint ahogy minden táj amin átmotoroznánk. Persze, ha elég sokan traktáltok, hogy de bizony menjünk ki lábon, akkor összepattintok egy olyan egyhónapos túrát, hogy befonjátok a szemöldökötöket, de addig is marad a tiszta Szicília. Ez önmagában olyan erős, olyan egyedi, olyan nagy élmény, hogy én alapozni mertem rá az első motoros vállalkozásomat.

Árak

Motoros kétágyas szobában bérelt* motorral:
2980 €

Motoros kétágyas szobában saját motorral:
2980 €

utas:
1170 €

egyágyas felár:
700 €

túralemondási biztosítás:
7,5 %

 

*Bérelt motornál az ár egy középkategóriás (Honda NC 750 X) motorkerékpárra vonatkozik. Ettől eltérő kategóriájú motor választása esetén az ár változik.

Az ár tartalmazza:

  • Repülőjegy Budapest-Liszt Ferenc Repülőtér és Catania Fontanarossa Repülőtér oda-vissza, a túránál kiírt időpontokban (a repülőjegy árak lényeges változása esetén az árkorrekció jogát fenntartjuk)
  • Motor bérlés egy középkategóriás (Honda NC 750 X) motorkerékpár a túra teljes időtartamára. Egyéb kategória választása esetén a túra ára arányosan módosul.
  • Saját motor szállítása Budapestről Cataniába és vissza (saját motorral jelentkezés esetén).
  • Helyi látványosságok bemutatása, fotópontok felkeresése, gasztronómiai útmutatás.
  • 1 vagy 2 tapasztalt túravezető (a csoport létszámától függően)
  • 4-7-11 éjszaka minőségi szállás, a választott túrától függően.
  • Pontos és részletes útitervet az úti célokról, a látványosságokról, programokról

Az ár nem tartalmazza:

  • reptéri transzfer
  • belépők
  • étkezések
  • benzin, személyes kiadások, bírságok
  • kaució bérelt motor esetén, mely a túra végén visszajár (sérülés nélkül visszaadott motor esetén). A kiírásban szereplő középkategóriánál 800 €

Napi bontás

1.
nap

Aci Trezza, Taormina, Castelmola, Catania

Délután 14:45-kor száll le a repülőnk. A reptéren átvesszük a motorokat, átbeszéljük a kötelezőt, és már indulunk is Taormina felé. Aci Trezzában egy gyors megállás mellett meghallgatjuk a tengerből kiálló sziklák (Faraglioni dei Ciclopi) legendáját, majd meg sem állunk Taormináig. Bejárjuk a várost és persze megnézzük a Csontváry festményről ismert Görög színházat (Teatro greco), majd feltankolunk a helyi pisztácia-boltban (Szicíliában mindenből van pisztáciás, de tényleg mindenből). A sok séta után megérdemlünk még egy kis motorozást, felgurulunk a Taormina fölé magasodó hegy tetején Castelmolába és egy igazán egyedi kultuszú hely teraszán pihenünk meg, gyönyörködünk a pazar kilátásban és csodálkozunk a fura díszítéseken. Nem sok van hátra a napból, de, ha a csapat bírja, akkor elkezdünk kacérkodni az Etnával, de még csak cirógatjuk a motorral elérhető szerpentinjein keresztül. Elgurulunk pár lélegzetelállító hegyi falu mellett, majd megérkezünk Cataniába. Elfoglaljuk a szállásunkat, majd nekiindulunk a városnak. Mesélek egy kicsit a legfontosabb nevezetességekről és megkóstoljuk a halpiac mellett ilyenkor is kapható egyik helyi különlegességet, mint előételt, majd tovább állunk és felkeressük a Cataniában kihagyhatatlan lóhúsos szendvicset, természetesen a legjobb helyen, ahol készítik. Jól fog esni ezután egy sós limonádé és estleg egy ital a helyi bulinegyedben. Átbeszéljük a következő nap tervét, majd eltesszük magunkat pihenőre.

2.
nap

ETNA! Motta Camastra, Bronte

Eljött a nap. Az Etna egy napjainkban is aktív vulkán Szicília északkeleti részén, Cataniától északra, a sziget keleti partján. A vulkán területe 1200 km², kerülete a hegy lábánál 135 km. Európa legmagasabb működő vulkánja: jelenlegi magassága 3329 méter, ami állandóan változik a kitörések miatt. Az Etna nem pusztító erejéről híres, aktivitását a hosszú lávafolyamok, magasra törő lávaszökőkutak jellemzik, és ezek számos turistát vonzanak a környékre, mert viszonylag közelről és biztonságban figyelhetik meg a vulkáni jelenségeket. Bár az Etna a világ egyik legaktívabb vulkánja, a hegy lejtőin és környékén több tízezer ember él, aminek fő oka a bor- és gyümölcstermelésre kiválóan alkalmas, termékeny vulkáni talaj. 2013-ban az UNESCO Világörökség Bizottsága természeti világörökségi helyszínné nyilvánította.
Korán indulunk, nagyon felöltözünk. felfelé csodás kanyarokon keresztül gurulunk egy holdbéli tájra. Az Etna nagyon magas, ergo általában nagyon hideg. Nálunk motorosként lesz elég szuper-meleg cucc, hogy ez ne szegje kedvünket, de erre még lent a huszon-fokokban gondolni kell. Fent lehet bérelni egyébként meleg ruhát, bakancsot, mindent. A legfelső szakasz gyalogos, és nem mindig engednek felmenni még kísérővel sem (ami persze kötelező és nagyon hasznos is). Ez a program viszi a nap nagy részét, de azért belefér egy élménydús gurulás az ETNA, majd a Nebrodi szerpentinjein keresztül. Útközben megnézzük a lélegzetelállító kis hegyi falut, Motta Camastra-t és felgurulunk Brontéba, mielőtt célba vennénk új szállásunkat.

3.
nap

Cefalù, Monreale

Teljesen átadjuk magunkat a motorozásnak. Érintjük a híres rally verseny, a Targa Florio egy szakaszát, majd a sziget belsejében kanyargó utakon érjük el következő állomásunkat, Cefalùt. Cefalù eredetileg egy kis halászfalu volt Szicília északi részén a Tirrén-tenger partján. Itt találjuk Szicília legszebb strandjait és közvetlenül mellettük sorakoznak az arab-normann építészet kiválóságai. Ennek a középkori városkának a terei, házai, templomai, az utcák között megbújó kőbe vájt mosodák olyan képeslapra illő látványt nyújtanak, hogy nem csoda, hogy a híres rendező, Giuseppe Tornatore is ezt a helyszínt választotta a Cinema Paradiso című film egyes jeleneteihez. Megcsodálhatjuk a város mézszínű épületeit, a katedrális ámulatba ejtő mozaik oltárképét és a drámai sziklaoldalakat. A város elég kicsi ahhoz, hogy gyalogosan felfedezzük. A lungomare-nak nevezett tenger menti promenád az esti sétákhoz lett kitalálva, ilyenkor kigyúlnak a fények az ablakokban és az utcán, ami a házak fölé magasodó hegyet is bevilágítja. Természetesen Cefalù főutcáján, a Corso Ruggero-n is érdemes sétálgatni egyet. Itt strandolunk egy rövidet, majd megnézzük a Dómot, és a főtéren megkóstoljuk, amit itt kell megkóstolni. Kipihenve indulunk tovább, őrület kanyargós utakon érintjük Corleonét, ahol megcsináljuk a kötelező fotót a táblánál és tovább kanyargunk Monreale felé.

4.
nap

Palermo, Erice, Trapani

Reggel megnézzük a Monreale Katedrálist, majd irány Palermo, a Földközi-tenger legnagyobb szigetének fővárosa. Palermot Conca d’Oro-nak, azaz arany kagylónak is nevezik. A nyüzsgő, élettel teli, szűk sikátorokkal bővelkedő várost a föníciaiak alapították; fővárossá az arabok tették, majd szépsége a normannok idején tovább nőtt. A forgalom kaotikus, ezért többnyire gyalog járjuk be a nevezetességeket, illetve betérünk a helyre, ahol a legjobban készítik el Palermo egyik étel különlegességét a lépes szendvicset (nem, nem a lépes mézhez van köze). Ez időben és energiában is sokat ki fog venni belőlünk, ezért főúton indulunk esti szálláshelyünk, Trapani felé, amely híres sóföldjeiről, ahol a fehér aranyat továbbra is a hagyományos módon állítják elő. A Trapani környékén található festői szélerőművek különleges színt adnak a nagy síkságoknak. Késő délután pillantjuk meg Erice csodálatos középkori városát. A domb tetejéről káprázatos kilátás nyílik a nyugati partra és talán itt a legszebb a naplemente egész Szicíliában. Sötétedéskor gurulunk le Trapaniba, ahol elfoglaljuk a szállásunkat majd szintén helyi specialitásokat kóstolgatunk vacsorára.

5.
nap

Agrigento

Trapani elhagyásával elhaladunk Marsala mellett, a sziget legfontosabb borterületén. A csirke marsala, egy csirke szeletből, gombából és a Marsala borból készült olasz-amerikai étel, itt tökéletes és eredeti. Délkelet felé utazunk, kombinálva a festői part menti utakat a kanyargós belső utakkal. A napot Agrigentóban zárjuk, ami Szicília leglenyűgözőbb görög romjainak otthona. Az UNESCO világörökségi listáján szereplő Templomok völgye a Görögországon kívüli legnagyobb ókori görög épületekkel büszkélkedhet, amelyeket a 6. és 5. században építettek. Mármint időszámításunk előtt! Ha lesz még időnk, megmásszuk a lenyűgöző Török lépcsőt, ami egy kis fürdőzést is jelent, immár a Földközi tengerben.

6.
nap

Enna, Villa Romana del Casale

Újból a sziget belseje felé vesszük az irányt és bőszen számolgatjuk a kanyarokat miközben gyönyörködünk a festői tájban. Megint egy új világ tárul elénk. Útba ejtjük Ennát. A 30 ezres lakosú városa Szicília szigetének majdnem a mértani középpontjában található egy óriási hegy tetején, melyet minden oldalról meredek sziklafalak határolnak. Egyike a világ legjelentősebb természet alkotta erődítményeinek. Enna 931 m magas hegycsúcsáról káprázatos kilátás nyílik Szicília festői völgyeire. Legnevezetesebb történelmi látnivalója a II. Frigyes (Federico SECONDO) német-római császár és Szicília királya által az 1200-as években építtetett Lombard kastély. Ha kigyönyörködtük magunkat, tovább gurulunk a Villa Romana del Casale felé, ahol a római korból származó birtok monumentális mozaikpadlóit, köztük a híres „bikinis” mozaikokat csodálhatjuk meg. Ezután ráfordulunk a sziget dél-nyugati csücskére, de természetesen itt sem találjuk meg a legrövidebb utat. Elhaladunk Ragusa mellett, ami valójában két külön városka volt 1926-ig – vallási, és generációkon át húzódó politikai véleménykülönbségek miatt fújtak egymásra a szemben lévő dombon lakók. Mára már ennek nyoma sincs – már csak azt a vitát nem tudjuk eldönteni, hogy melyik városrészből nyílik szebb kilátás a másikra. A városka környéke is varázslatos – a pipacsokkal pettyezett mezők, lágy ívű dombok és az olajfa-ligetek Toszkánát idézik. Estére elérjük a varázslatos Notót. Aznap már nem lesz időnk felfedezni a helyet, de egy kis séta a történelmi belvárosban és egy finom vacsora biztosan belefér.

7.
nap

Noto, Siracusa, Catania

Noto egyike azon barokk kisvárosoknak, amelyek az 1693-as földrengés után épültek újjá és váltak világörökségi helyszínné egységes, késő barokk stílusuknak köszönhetően. Siracusa, a fehér márvány városa. A három részre tagolt Siracusában először a görög színház romjait érdemes megnézni. Itt található a híres Dionüsziosz füle barlang, amelyet a legenda szerint a hadifoglyok vájtak ki, mivel a barlang akusztikájának köszönhetően nagyon jól ki lehetett hallgatni a beszélgetésüket. Siracusa történelmi belvárosa (Ortigia) az UNESCO Világörökség részét képezi. Innen a tengerparton, elgurulunk Cataniáig. Elfoglaljuk a szállásunkat, majd irány a belváros! Catania Szicília második legnagyobb települése. Az Etna lábánál fekszik, amit egyes területeken a „láva városaként” is szoktak emlegetni. Olaszország egyik legmelegebb városa, a hőmérséklet nyáron akár a 47 °C-ot is elérheti. Catania főtere viszonylag kicsi, de mégis igen elbűvölő. Itt található a katedrális, amit a vértanúhalált halt Szent Ágota tiszteletére szenteltek fel, aki a város vésdőszentje. A szentek tisztelete átszővi a mindennapokat, így, ha egy cici formájú sütit kérsz a via Etnea egyik cukrászdájában, jó, ha tudod, miért készítenek Cataniában ilyet. Mindenképp érdemes megnézni a Belliniről elnevezett operaházat, amit neoreneszánsz stílusban építettek és 1890-ben nyitottak meg a nagyközönség előtt. A lávakőből épült Ursino kastély 1239-ben készült. Érdekessége, hogy az 1869-es nagy vulkánkitörésnél a láva körbeért a kastély körül, és vagy 10 méter szintkülönbséget hozott létre az ETNA felöli oldalon. Ugyanez a kitörés kényszerítette föld alá a város Amenano nevű folyóját, mely csupán egyetlen helyen bukkan felszínre, a halpiacon. Érdekes látnivaló még Európa harmadik legnagyobb Bencés Monostora, ami ma egyetemként üzemel

8.
nap

Catania halpiac, Etna tekergés

Elérkezett az utolsó nap. Reggel megnézzük a nyüzsgő és hangos halpiacot, megkóstoljuk, amit itt szinte kötelező és szép nyugodtan nekiindulunk az utolsó szicíliai csavargásunknak. Nem sietünk sehova, nem tervezünk nagy távolságokat, csak kiélvezzük még egyszer utoljára az ETNA eldugottabb szerpentinjeit, beszippantunk egy kis friss vulkáni hamuval telt levegőt, majd elgurulunk a repülőtérre. Leadjuk a motorokat és irány haza! A repülőnk 15:25-kor száll fel és 17:30-kor landol Budapesten.

Rólunk

Ha voltál már profi, szervezett túrán, akkor azért, ha még nem voltál, akkor azért.

Egy motoros túra megszervezése egy távoli helyre bizony komoly feladat, és ha próbáltad már, akkor tudod, hogy vagy jól sül el, vagy nem. Ez igaz az élményre és az árra egyaránt. Szicíliát bejárni nem olcsó se így, se úgy, de ha profikra bízod a szervezést, akkor fixen számolhatsz a rá szánt idővel, a költségekkel és az élménnyel is. Jelentkezz az ETNA Riders által szervezett motoros túrákra!

Ha velünk utazol nincs gondod a térképekre, az útvonalra, a szállásra, az étkezésre, a cuccok cipelésére vagy a programok szervezésére.

Rutinos és kezdő motorosok jelentkezését is várjuk, túráinkon mindenki megtalálja a számára kedvező tempót és stílust.

Ha maradt benned kérdés, keress bátran!

Reméljük hamarosan személyesen is találkozhatunk valamelyik túránkon, addig is jó motorozást!

Túravezetők

Óvári Bálint

az ETNA Riders alapítója, túravezető

Óvári Bálint vagyok, 45 éves. 13 évesen kezdtem motoros pályafutásom egy TS Mz-vel, amivel bejártam Magyarország nagy részét. Közel húsz éve képzem magam tudatosan a különböző vezetéstechnikai tréningeken, jómagam a „Gördülés tudománya két keréken”égisze alatt oktattam a balesetmentes motorozás praktikáit. Közel másfél évtizede járok szervezett túrákra és szervezek saját, és kisebb baráti túrákat. Így jutottunk el 2018-ban Szicíliába Gábor barátommal, ami annyira lenyűgözött, hogy megszületett az elhatározás, ide szervezünk saját túrákat, mert ilyen csodát még soha sehol nem éltünk át.

Korom Gábor

az ETNA Riders alapítója, túravezető

Korom Gábor vagyok 51 éves és 13 évesen kaptam meg az első motoromat egy Romet Ponyt. Azóta kisebb-nagyobb megszakításokkal mindig volt motorom, de lassan már két évtizede ez az első számú közlekedési eszközöm, jelenleg is 5 motor tulajdonosa vagyok. Hivatásom mellett a motorozás az első számú hobbim. Kevés olyan európai ország van, ahol még nem jártam két keréken. A motoros kalandozások mindig valami olyat adnak, amit más nem tud, ez pedig akkor a legjobb, ha mással is megoszthatom.

Jelentkezés menete

A túrára való jelentkezés online történik. A jelentkezéshez kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, hogy a túraszervezők ezt követően fel tudják veled venni a kapcsolatot a további részletekkel. Amennyiben további kérdéseid vannak vagy egyeztetni szeretnél a túrával kapcsolatban vedd fel velünk a kapcsolatot.

 

Óvári Bálint

+3630-500-5150

Gyere és gurulj velünk!
Jelentkezz a túrára!

A jelentkezéshez szükséges adatok

Név*:

Telefon:

E-mail cím*:

Dátum:

2022. április 12. - 2022. április 19.2022. május 31. - 2022. június 7.2022. augusztus 9. - 2022. augusztus 16.

Saját motorral veszel részt a túrán? IgenNem

Amennyiben igen, milyen motorral jössz? (márkanév, típus)

Bérelt motorral veszel részt a túrán? IgenNem

Utassal vagy szólóban jössz? SoloUtassal

Van valamilyen külön igényed, megjegyzésed, amit figyelembe kell vennünk a szervezésnél? (pl. vegetáriánus vagy, egyszemélyes szobát kérsz, stb.)


Kérdésed van?

Óvári Bálint

+3630-500-5150